Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
1,) Obchodní podmínky pro spotřebitele
OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO SPOTŘEBITELE
Formulář odstoupení spotřebitel § 1829 NOZ
1, OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO ZÁKAZNÍKY SPOTŘEBITELE
(dále jen „obchodní podmínky“ nebo „OP“)
dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“)
obchodní společnosti: VAPKA PRAHA s.r.o.
IČ: 049 16 913
DIČ: CZ04916913
se sídlem Náchodská 644/128, Horní Počernice, 193 00 Praha 9
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 255671
a dále viz kontaktní údaje uvedené v čl. 9 odst. 9.3. těchto OP
(dále jen jako „prodávající“).
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky prodávajícího upravují v souladu s příslušnými ustanoveními
občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „ZoOS“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě
kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní uzavírané mezi prodávajícím a spotřebitelem, tedy
každým člověkem, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec
samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná,
v souladu s ust. § 419 OZ (dále jako „kupující“), a to prostřednictvím internetového obchodu
prodávajícího nebo fyzicky na prodejně prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“).
Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové
adrese https://www.nilfisk-eshop.cz/ (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím
rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Pro vyloučení jakýchkoliv
pochybností prodávající konstatuje, že tyto obchodní podmínky se nevztahují na právní vztahy
uzavřené mezi prodávajícím a podnikatelem, tj. osobou, která nakupuje zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání, v souladu s ust. §
420 OZ. Kupující je povinen seznámit se s obchodními podmínkami prodávajícího ještě před
objednáním zboží.
1.2. Prodávající je podnikatelem, který prodává výrobky (dále jen „zboží“) prostřednictvím
webového rozhraní obchodu umístěného na webové stránce a dále fyzicky na prodejně
prodávajícího (viz odst. 1.3 těchto OP). Kupující je osobou spotřebitelem v souladu s ust. § 419
OZ (dále také označován jako „spotřebitel“). Prodávající a kupující -spotřebitel dále společně
jako „smluvní strany“ a jednotlivě každý také jako „smluvní strana“.
1.3. Prodejnou prodávajícího je myšlena provozovna prodávajícího na adrese: Náchodská č.p.
644/128, 193 00 Praha.
1.4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat mezi smluvními stranami
v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními
obchodních podmínek. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní
smlouvy. V rozsahu neupraveném kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami se práva
a povinnosti smluvních stran řídí občanským zákoníkem.
1.5. Sdělení spotřebiteli před uzavřením kupní smlouvy
a)identifikační údaje prodávajícího jsou uvedeny výše v hlavičce těchto OP, kontaktní údaje
prodávajícího jsou uvedeny v čl. 9 odst. 9.3 těchto OP,
b)prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění,
c)zboží, které kupující kupuje prostřednictvím webové stránky, je spolehlivě označeno
včetně popisu jeho vlastností na webové stránce a kupuje-li kupující zboží v kamenné
prodejně, pak je zboží spolehlivě označeno včetně popisu jeho vlastnosti štítkem
přiloženým k příslušnému zboží,
d)celková cena zboží včetně všech daní a poplatků je vždy uvedena u příslušného zboží, tato
cena neobsahuje cenu za dodání zboží, prodávající neúčtuje kupujícímu žádné dodatečné
náklady na telekomunikační prostředky,
e)způsob platby je uveden v čl. 3 odst. 3.2 těchto OP,
f)způsob, čas a náklady dodání zboží jsou uvedeny v čl. 4 těchto OP,
g)pravidla pro vyřizování stížností a informace o mimosoudním vyřizování sporů jsou
uvedena v čl. 10 těchto OP,
h)údaje a informace o právech z vadného plnění jsou uvedeny v čl. 5 těchto OP,
i)údaje a informace z titulu záruky za jakost jsou uvedeny v čl. 6 těchto OP,
j)podmínky, lhůta a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy jsou uvedeny
v čl. 7 těchto OP, vzorový formulář odstoupení lze prostřednictvím webové stránky
stahovat zde https://www.nilfisk-eshop.cz/obchodni-podminky/, případně tento lze
obdržet v listinné podobě také na kamenné prodejně (provozovně) prodávajícího a v sídle
prodávajícího,
k)kupní smlouva uzavřená mezi smluvními stranami je uzavírána v českém jazyce a je
prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění v elektronické formě po
dobu nejméně 5 let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních
předpisů a není přístupná třetím nezúčastněným stranám, kupujícímu na předchozí
požádání přístupna je, informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření
smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně
popsán.
2. Kupní smlouva
2.1. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem je uzavřena doručením
objednávky kupujícího spotřebitele prodávajícímu.
2.2. U zboží vystaveného na webové stránce je uvedena prodávajícímu k danému okamžiku
prezentace zboží známá dostupnost zboží, to znamená, zda je skladem / momentálně
nedostupné / vyprodáno / nedostupné pro absenci výroby / jiné. Tato skutečnost má vliv
na možnost dodání zboží či na délku dodací doby.
2.3. Pro online objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní
obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména tyto informace:
a) uvedení objednávaného zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického
nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
b) kupní cenu zboží bez DPH a včetně DPH,
c) způsob úhrady kupní ceny zboží,
d) způsob doručení / dodání zboží a související doručovací informace,
e) náklady spojené s doručením / dodáním zboží,
(dále také jen „objednávka“). Pro učinění objednávky je nutné, aby byly informace minimálně
ve výše uvedeném rozsahu kupujícím vyplněny, jde-li o jím poskytované informace či
odsouhlaseny, jde-li o informace předkládané prodávajícím. Před odesláním objednávky je
kupující oprávněn zadané informace měnit a též případně se vyskytlé chyby opravit. Na chyby
vzniklé při vyplnění objednávkového formuláře kupujícího před odesláním objednávky
automaticky upozorní technická podpora webové stránky. Doručením odeslané objednávky
prodávajícímu dochází mezi smluvními stranami k uzavření kupní smlouvy.
2.4. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností
platby“, čímž se zavazuje k platbě. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím
považovány za správné. Odesláním objednávky kupující akceptuje tyto obchodní podmínky
prodávajícího, výši ceny za objednané zboží včetně případných nákladů na expedici a dodání
zboží platných v době učinění a odeslání objednávky a dále sdělení učiněná vůči kupujícímu
spotřebiteli před uzavřením kupní smlouvy podle těchto OP, kdy současně potvrzuje, že si je
těchto vědom a porozuměl jim. Prodávající po obdržení (doručení) objednávky toto obdržení
objednávky kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty
kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa
kupujícího“).
2.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše
kupní ceny, předpokládané náklady na expedici a dopravu) požádat kupujícího o dodatečné
potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.6. Prodávající může kupujícímu spolu s kupní smlouvou nabídnout uzavření darovací smlouvy
na vybrané zboží nebo služby. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními
o darovací smlouvě dle ust. § 2055 a násl. OZ s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k
odstoupení od kupní smlouvy kupujícím dle ust. § 1829 odst. 1 OZ, je kupující povinen
poskytnuté dary vrátit společně se zakoupeným zbožím prodávajícímu.
2.7. Kupní smlouvou uzavřenou na základě těchto obchodních podmínek se prodávající zavazuje,
že kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem kupní smlouvy, a umožní mu nabýt
vlastnické právo ke zboží, a kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí prodávajícímu
kupní cenu (dále jen „kupní cena“).
2.8. Jakékoliv náklady vzniklé kupujícímu v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí
kupující v plné výši sám, není-li v těchto OP stanoveno jinak.
2.9. V případě, že zboží nebude ke koupi dostupné, nebude možné jej vložit do elektronického
košíku. V případě, že však dojde k objednávce zboží, které není možné koupit či dodat,
prodávající bez zbytečného odkladu kupujícího zkontaktuje pomocí kontaktních údajů
uvedených v objednávkovém formuláři za účelem vyřešení této skutečnosti.
2.10. Fotografie a videa zboží umístěná na webové stránce mají ilustrační charakter.
2.11. Uživatelský účet. Kupující si může v rámci webového rozhraní obchodu vytvořit uživatelský
účet, a to vyplněním identifikačních údajů a ověřením prostřednictvím e-mailové adresy
kupujícího. Uživatelský účet slouží ke snadnější a rychlejší komunikaci s prodávajícím, nákupu
a ukládání důležitých dat o nákupu (zejména datum a číslo objednávky). Prodávající si
vyhrazuje právo zrušit uživatelský účet, který není aktivní (tzn. není zaznamenáno jakékoliv
jeho užívání /přihlášení se do tohoto účtu) po dobu delší než 60dní.
3. Kupní cena a platební podmínky
3.1. Kupní cena zboží je uvedena u příslušného zboží, a to jednak jako částka bez daní a poplatků
a jednak jako částka včetně daní a poplatků.
3.2. Kupní cenu zboží a případné náklady spojené s expedicí a dodáním zboží dle kupní smlouvy
uhradí kupující prodávajícímu některým z následujících způsobů:
- v hotovosti nebo platební kartou na prodejně prodávajícího,
- dobírkou v místě určeném kupujícím v objednávce jako místo dodání,
- bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího uvedený v akceptaci
objednávky ze strany prodávajícího, též formou qr kódu (dále jen „účet prodávajícího“),
- poukázkou nebo-li voucherem (za podmínek blíže specifikovaných v odst. 3.9. těchto
OP).
3.3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené
s expedicí (tj. zejména balením) a dodáním zboží ve výši uvedené v online objednávkovém
formuláři, a to dle zvolené varianty dodání zboží (dle zvoleného přepravce). Není-li uvedeno
výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s expedicí a dodáním zboží.
3.4. V případě platby v hotovosti nebo platební kartou na prodejně prodávajícího či na dobírku
v místě určeném kupujícím v objednávce je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby (třetí odrážka bodu 3.2 těchto OP) je kupní cena splatná do 3 dnů
od uzavření kupní smlouvy. Kupní cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky
na účet prodávajícího. V případě volby bezhotovostního převodu peněz / qr kódu pro úhradu
kupní ceny a absence úhrady kupní ceny do 10 dní od uzavření kupní smlouvy, tzn. že
v uvedené době nedošlo k připsání peněz na bankovní účet prodávajícího, bude objednávka
marným uplynutím uvedené lhůty automaticky zrušena a kupní smlouva zaniká.
3.5. Kupující při platbě v případě bezhotovostní úhrady kupní ceny zboží předem uvede
prodávajícím vygenerovaný variabilní symbol platby.
3.6. Prodávající se zavazuje vystavit kupujícímu daňový doklad – fakturu v souladu s příslušnými
právními předpisy, a to zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění
pozdějších předpisů, ve lhůtě do 15 dnů od data zdanitelného plnění. Prodávající v případě
nákupu zboží online na webové stránce zašle daňový doklad kupujícímu v elektronické podobě
na elektronickou adresu kupujícího, s čímž kupující souhlasí. Prodávající je plátcem daně
z přidané hodnoty.
3.7. V případě, že kupující zvolí kombinaci osobního vyzvednutí zboží v prodejně prodávajícího
a úhrady kupní ceny předem, je prodávající při převzetí zboží kupujícím oprávněn ověřit
totožnost kupujícího.
3.8. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny zboží.
3.9. Kupní cenu zboží lze uhradit poukázkou prodávajícího v hmotné či elektronické podobě, jíž je
možné zakoupit na webové stránce prodávajícího či na prodejně prodávajícího. Poukázka má
hodnotu a dobu platnosti na ní uvedenou. Pro uplatnění poukázky a použití této k platbě zboží
kupující při nákupu online zadá slevový kód uvedený na poukázce v nákupním košíku nebo při
nákupu v kamenné prodejně tuto předloží při platbě zboží na pokladně. Hodnota uvedená na
poukázce bude odečtena z kupní ceny kupovaného zboží na webové stránce prodávajícího nebo
na prodejně prodávajícího. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností prodávající uvádí, že poukaz
není směnitelný za peníze, poukaz nelze rozměnit, hodnotu poukazu je možné vyčerpat pouze
jednorázově – jednorázovým nákupem. Prodávající je oprávněn určit, že poukaz lze použít (a
tedy s tímto uhradit kupní cenu) jen na některé konkrétní zboží či je naopak oprávněn určit, že
poukaz nelze použít na nákup některého zboží (určeného jakýmkoliv způsobem – konkrétní
zboží, druh zboží, typ zboží apod.), stejně tak je prodávající oprávněn určit, že poukaz lze použít
od konkrétní minimálně stanovené částky kupní ceny. Nestanoví-li prodávající jinak, nelze
kombinovat vícero poukazů dohromady. Poukaz nelze použít opakovaně. Zakoupením poukazu
souhlasí kupující s podmínkami pro uplatnění poukazu a s těmito obchodními podmínkami jako
celkem.
3.10. Prodávající je oprávněn požadovat po kupujícím úhradu zálohy na kupní cenu, je-li to
důvodné.
4. Dodání zboží
4.1. Prodávající zboží dle kupní smlouvy dodává kupujícímu sám nebo prostřednictvím jiných osob
(přepravců), jež jsou uvedeny v objednávkovém formuláři.
4.2. Není-li mezi smluvními stranami ujednán jiný čas plnění, prodávající odevzdá / dodá zboží
kupujícímu bez zbytečného odkladu po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů.
Dodací lhůta začíná u zboží, které kupující hradí při převzetí, běžet dnem platného uzavření
kupní smlouvy a v případě zboží, jehož kupní cena byla uhrazena předem, začíná dodací lhůta
běžet od úplného zaplacení kupní ceny, tj. od připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
V případě, že je u objednávaného zboží uveden údaj o tom, že zboží není skladem, případně
dodatečné informace o tom, kdy skladem bude, tzn. zejména uvedením doby nutné pro
naskladnění zboží či konkrétním termínem, v němž bude zboží naskladněno, pak kupující bere
na vědomí, že o toto období je dodací lhůta prodloužena a s touto skutečností odesláním
objednávky souhlasí.
4.3. Má-li prodávající zboží odeslat, odevzdá zboží kupujícímu v okamžiku, kdy zvolený přepravce
předá zboží zákazníkovi v místě dodání určeném zákazníkem, okamžikem převzetí zboží
kupujícím přechází nebezpečí škody na věci (zboží) na kupujícího. Pokud měl kupující zboží
od přepravce převzít, přechází škody na zboží na kupujícího v okamžiku, kdy mu bylo
umožněno se zbožím disponovat, ne však dříve než v udanou dobu doručení.
4.4. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím
v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující věc
v ujednaném čase, náleží prodávajícímu vůči kupujícímu úplata za uskladnění a dále je kupující
povinen uhradit prodávajícímu vzniklou škodu, to jsou zejména náklady na přepravu zboží zpět
prodávajícímu. Úplatu za uskladnění smluvní strany sjednávají ve výši 150,- Kč / den bez DPH.
V případě, že kupující poruší svou povinnost převzít doručovanou zásilku, jejíž kupní cena ke
dni doručení nebyla uhrazena, je povinen uhradit prodávajícímu vzniklou škodu, to jsou
zejména náklady na přepravu zboží a doběrečné, jež prodávající uhradil přepravci. Při
nepřevzetí zboží kupujícím dle tohoto ujednání je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit,
jak je uvedeno dále v čl. 7 těchto OP, tím nejsou dotčeny nároky prodávajícího na úhradu škody
a úplatu za uskladnění, tyto přetrvávají i po zániku smlouvy.
4.5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené
s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4.6. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží
a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit a prokázat přepravci. Kupující je
oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je
např. neúplná nebo poškozená. Tyto závady a neúplnosti zásilky kupující oznámí nejpozději
ve lhůtě dvou dní od převzetí zásilky či odmítnutí převzetí zásilky prodávajícímu. Prodávající
nenese odpovědnost za škody způsobené přepravcem zboží ani za zpoždění dodání zboží
z důvodů ležících na straně přepravce.
4.7. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a
dodáním zboží. Výše nákladů spojených s balením a dodáním zboží bude záležet na zejména
na zvoleném dopravci a místě, kam bude zboží doručeno.
5. Práva z vadného plnění / Reklamace
5.1. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc (zboží) při přechodu nebezpečí
škody na kupujícího, tj. k okamžiku převzetí zboží, byť se projeví až později. Právo kupujícího
založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li
se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí,
ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje nebo prodávající prokáže opak.
5.2. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, nebo, nebylo-li ujednáno, odpovídá
v popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě
obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat,
i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím (např. v reklamě) nebo jinou
osobou v témže smluvním řetězci,
b) je vhodné k účelu, pro který jej kupující kupuje a s nímž prodávající souhlasil, nebo
k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo
instalaci nebo příslušenstvím a v obalu, který může kupující rozumně očekávat,
d) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, pokud tyto prodávající
kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy,
to však vyjma těch skutečností a vlastností, jež se liší a prodávající kupujícího před uzavřením
smlouvy na tyto zvlášť upozornil a kupující s těmito výslovně souhlasil.
5.3. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží a prodávající za vady neodpovídá, pokud
- kupující vadu sám způsobil, zejména nesprávným, neodborným nebo nešetrným
užíváním, tj. zejména užíváním v rozporu s návodem k použití, užíváním v nevhodných
podmínkách (zejména neodpovídající teplota, prašnost, vlhkost, chemické či mechanické
vlivy) či užíváním k jinému účelu než ke kterému je zboží určeno a není-li určen účel pak
k účelu obvyklému, nesprávným sestavením / montáží, přetížením zboží, zanedbáním
péče (údržby) o zboží,
- věc byla kupujícím upravena a vada vznikla v důsledku této úpravy,
- pro předmětnou vytčenou vadu věci byla sjednána sleva z kupní ceny,
- kupující si byl vady zboží při koupi zboží vědom.
Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo opotřebením,
jež vyplývá z povahy věci, nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho
předchozího používání. Prodávající též neodpovídá za vady vzniklé zásahem okolnosti vyšší
moci.
5.4. Zjistí-li kupující vadu zboží, za kterou odpovídá prodávající, je oprávněn požadovat její
odstranění. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu po té, co
ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
5.5. Prodávající přijímá reklamace a) osobně a písemně na prodejně prodávajícího nebo b) písemně
prostřednictvím elektronické adresy nilfiskprodej@gmail.com nebo c) prostřednictvím třetí
osoby – servisu 1. VAPKA s.r.o., IČ: 28602170, na adrese: Rolnická 74, Opava, Kateřinky,
PSČ 747 05 (prodejna tel.: + 420 553 611 313, + 420 606 707 042, e-mail: opava@vapka.cz;
servis tel.: + 420 553 611 313, + 420 606 357 045, e-mail: servis@vapka.cz), nebo d) výhradně
v případě mycích strojů a vysavačů prostřednictvím třetí osoby –
Nilfisk, Dřevčice 220, Praha – východ, PSČ 250 01
a pouze po předchozí domluvě (tel.: + 420 608 707 045, + 420 224
321 300), [třetí osoby uvedené pod písm. c) a d) dále také jen jako „servis“], s tím, že
předmětné zboží je kupující povinen prodávajícímu bez zbytečného odkladu od uplatnění
reklamace doručit (na prodejnu či do servisu). Kupující je povinen prodávajícímu vadu náležitě
popsat, zvolit způsob vyřízení reklamace a sdělit prodávajícímu své kontaktní údaje, tj. jméno
a příjmení, adresa, telefon, ideálně také elektronická adresa. Kupující dále přiloží jakýkoliv
doklad o koupi reklamovaného zboží, prokazující koupi zboží u prodávajícího. Uplatnění
reklamace u servisu výrazně urychluje a zefektivňuje proces vyřízení reklamace. Kupující
obdrží po uplatnění práv z vadného plnění (uplatnění reklamace) a současně obdržení
předmětného reklamovaného zboží potvrzení prodávajícího o přijetí uplatnění reklamace.
5.6. Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou
dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného
plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce.
V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke
zjištění jeho totožnosti. Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným
způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze
uplatnit.
5.7. Způsob vyřízení reklamace
i. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady.
ii. Zvolený způsob vyřízení reklamace není kupující oprávněn změnit bez předchozího
souhlasu prodávajícího, to však s výjimkou dále uvedených situací.
iii. Pro zvolení způsobu vyřízení reklamace kupujícím je potřebné rozlišit, zda je vadně
plnění podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, přičemž pokud kupující
nezvolí své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy (viz níže).
Podstatným porušením smlouvy je takové porušení, že kdyby o něm kupující věděl
předem, smlouvu by neuzavřel, jiná porušení smlouvy jsou nepodstatná.
iv. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, pak kupující má právo, a tedy na
výběr, tyto způsoby vyřízení reklamace:
a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) odstranění vady opravou věci,
c) přiměřená sleva z kupní ceny,
d) odstoupení od smlouvy.
v. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, pak kupující má právo, a tedy
na výběr, tyto způsoby vyřízení reklamace:
a) odstranění vady,
b) přiměřená sleva z kupní ceny.
vi. Zvolený způsob vyřízení reklamace lze změnit, pokud:
- prodávající po zvolení způsobu vyřízení reklamace neodstraní vady v přiměřené
lhůtě, nebo věc na své náklady nepřevezme nebo neprovede nebo nezajistí na své
náklady demontáž dle ust. § 2170 odst. 1 a 2 OZ,
- prodávající oznámí kupujícímu, že vady neodstraní,
pak může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny,
nebo může od smlouvy odstoupit;
a dále v případě, kdy
- kupující žádá opravu vady a ta se ukáže jako neopravitelná.
vii. Kupující může dále požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud se
vada projeví opakovaně, je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada
nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
viii. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou
kupující obdržel.
ix. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy,
může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může
prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba
nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
x. Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně
dodanou.
xi. V jakých případech však nemůže kupující zvolit určitý způsob vyřízení reklamace:
a. neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy,
b. kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci,
nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To však neplatí,
▪ došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady
věci,
▪ použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
▪ nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu
jednáním anebo opomenutím, nebo
▪ prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo
pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí
kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu
do výše, v níž měl z použití věci prospěch,
c) je-li vada věci nevýznamná, v takovém případě nelze od smlouvy odstoupit,
d) má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou
za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci
právo na přiměřenou slevu.
5.8. Kupující předá prodávajícímu výrobek k reklamaci kompletní, vyčištěný a včetně veškerého
příslušenství. Za den uplatnění reklamace se považuje den doručení reklamovaného výrobku
prodávajícímu nebo oprávněné třetí straně.
5.9. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat zboží) v době 24 měsíců od
převzetí zboží, ledaže je na obalu zboží, v návodu zboží, záručním listě, v reklamě či jiném
prohlášení vztahujícím se k předmětnému zboží uvedena doba delší (v takovém případě se
použijí ustanovení upravující záruku za jakost zboží) nebo doba kratší (a to u zboží nikoliv
nového – např. zboží použité, zánovní, rozbalené viz dále odst. 5.12. tohoto článku OP či zboží
s vyznačenou minimální dobou trvanlivosti - v takovém případě se použijí ustanovení
upravující záruku za jakost zboží). Uplynutím příslušné lhůty pro uplatnění práv z vadného
plnění (24 měsíců nebo doby trvanlivosti nebo u nikoliv nového zboží uvedené kratší lhůty)
zaniká kupujícímu právo zboží reklamovat. Uvedená lhůta se však prodlužuje o dobu, po kterou
kupující nemohl věc užívat z důvodu uplatnění reklamace.
5.10. Lhůta prodávajícího pro vyřízení reklamace činí dle příslušných právních předpisů 30 dní,
přičemž v této lhůtě musí být kupující také informován o způsobu vyřízení reklamace. Je-li to
potřebné, pak v odůvodněných případech prodávající, resp. za prodávajícího pověřený
pracovník, dohodne s kupujícím lhůtu delší. Za den uplatnění reklamace se považuje den
doručení reklamovaného výrobku prodávajícímu nebo oprávněné třetí straně.
5.11. Po vyřízení reklamace bude kupující písemně informován (též možno elektronickou formou)
či případně také telefonicky a bude s ním dohodnut způsob předání zboží (přepravní služba,
osobní odběr). V případě neoprávněné reklamace bude kupujícímu navíc navrhnut další postup
řešení vzniklé situace (placená oprava, vrácení zboží bez opravy, ekologická likvidace zařízení
apod.).
5.12. Prodávající je oprávněn nabízet a prodávat také zboží, které není zcela nové,
tj. zboží: zánovní – tj. zboží téměř nové, jedná se o zboží prodané, zpravidla vyjmuté z originálního obalu a
krátkodobě používané a vrácené zpět prodávajícímu, např. zboží vrácené ve lhůtě pro
odstoupení od kupní smlouvy nebo i po této lhůtě, zboží může nést znaky běžného opotřebení,
dále zboží rozbalené - tj. zboží nabízené, vyjmuté z originálního obalu a případně též
otestované (např. zboží vystavené na prodejně, předvedené zákazníkovi) či zboží použité – tj.
zboží prodané, vyjmuté z originálního obalu a používané a vrácené zpět prodávajícímu.
5.13. Náklady na přepravu reklamovaného zboží prodávajícímu nese zákazník sám, kdy však
v případě uznání reklamace jako oprávněné vzniká kupujícímu nárok účelně vynaložených
nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace, a tudíž také nákladů na přepravu zboží
k prodávajícímu, jedná se však o nejnižší nutné náklady, tzn. v případě nákladů na přepravu
bude kupujícímu uhrazena částka odpovídající nákladům potřebným vynaložit na nejlevnější
dostupný způsob přepravy. Žádost o úhradu těchto nákladů je kupující povinen uplatnit
nejpozději do jednoho měsíce ode dne uplynutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
6. Jakost a záruka za jakost
6.1. Práva ze záruky za jakost zboží jsou práva nad rámec práv z vadného plnění, jak jsou tyto
uvedeny výše v čl. 5 těchto OP.
6.2. Vyplývá-li to z prohlášení uvedeného v záručním listě přiloženém ke zboží, z dokladu
vystaveného ke zboží, z prohlášení uvedeného na obalu zboží nebo v reklamě na předmětné
zboží dostupné nejpozději k okamžiku uzavření kupní smlouvy, pak je kupujícímu poskytnuta
záruka za jakost zboží, tj. garance, že si věc po určitou, stanovenou dobu zachová svoji
použitelnost nebo obvyklé vlastnosti, a to o délce uvedené v takovém prohlášení.
6.3. V případě že je ke zboží přiložen záruční list výrobce nebo dovozce, potom je kupující
oprávněn uplatnit reklamaci také u třetí strany uvedené v záručním listu (výrobce, dovozce
nebo u servisu). S ohledem na skutečnost, že jsou takto uplatněná práva ze strany kupujícího
(reklamace kupujícího) zasílány k posouzení jejich oprávněnosti uvedeným třetím osobám, je
kupujícímu doporučeno za účelem rychlejšího vyřízení reklamace uplatnit nároky ze záruky
postupem specifikovaným v záručním listě. V případě uplatnění práv dle záručního listu u třetí
osoby, bude reklamace postupovat a bude vyřízena v souladu s reklamačním řádem této třetí
osoby, a tento má tedy přednost před podmínkami reklamace prodávajícího.
6.4. Jakékoli vady či nedostatky na zboží musí být po jejich zjištění bez zbytečného odkladu
kupujícím písemně či osobně oznámeny u prodávajícího nebo u třetích osob, jak je uvedeno
výše, v opačném případě zaniká nárok ze záruky. Prodávající neodpovídá zejména za vady
zboží vzniklé z důvodů na straně kupujícího, přičemž se přiměřeně použije čl. 5 odst. 5.3 těchto
OP, dále prodávající výslovně neodpovídá za vady vzniklé zásahem okolnosti vyšší moci či
za obvyklé opotřebení zboží.
6.5. Kupující je povinen při reklamaci zboží prodávajícímu předat nejen vadné zboží, jeho část či
součástku a příslušenství, ale také originální vyhotovení řádně vyplněného záručního listu
vystaveného ke zboží (byl-li vystaven).
6.6. Kupující předá prodávajícímu výrobek k reklamaci kompletní, vyčištěný a včetně veškerého
příslušenství.
6.7. Podmínky uplatnění práv ze záruky jsou uvedeny v příslušném záručním listu a není-li
vystaven a kupujícímu předán, pak platí v případě poskytnutí záruky tyto podmínky:
Zjistí-li kupující vadu zboží, za kterou odpovídá prodávající, může požadovat její odstranění,
a to dodáním nového zboží bez vady nebo opravou zboží (včetně dodání nové součásti zboží,
týká-li se vada zboží pouze dané součásti), kdy však dodání nového zboží lze požadovat
výhradně tehdy, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. V případě, že odstranění vady
tímto způsobem není možné, pak bude prodávající postupovat jako v případě neodstranitelné
vady. V případě neodstranitelné vady nebo vady odstranitelné, která se vyskytuje
na zboží opakovaně (tj. alespoň třikrát) je kupující oprávněn požadovat dodání nového zboží
bez vady nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od kupní smlouvy odstoupit.
6.8. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné
zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, v takovém
případě je kupující oprávněn požadovat po prodávajícím slevu z kupní ceny zboží nebo je
oprávněn od smlouvy odstoupit.
6.9. Prodávající vyřídí reklamaci kupujícího dle tohoto článku OP v přiměřené době po jejím
uplatnění, přičemž tato doba nepřesáhne 30 dní. V rámci vyřízení reklamace bude kupující
telefonicky nebo písemně informován (též možno elektronickou formou) a bude s ním dohodnut
způsob předání zboží (přepravní služba, osobní odběr). V případě neoprávněné reklamace bude
kupující telefonicky nebo písemně kontaktován a bude mu navrhnut další postup řešení vzniklé
situace (placená oprava, vrácení zboží bez opravy, ekologická likvidace zařízení apod.).
6.10. V ostatním se přiměřeně použijí podmínky čl. 5 těchto OP.
6.11. Na zboží dle čl. 5 odst. 5.12 těchto OP není poskytována záruka za jakost.
7. Odstoupení od kupní smlouvy
7.1. Kupující je při uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku
oprávněn odstoupit od kupní smlouvy nebo její části bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní ode dne
převzetí zboží či poslední části zboží, je-li dodáváno v rámci vícero dodávek (po kusech), avšak
v případě pravidelných opakovaných dodávek běží tato lhůta ode dne převzetí první dodávky
zboží.
7.2. Za účelem odstoupení od smlouvy může kupující použít formulář pro odstoupení dostupný zde:
https://www.nilfisk-eshop.cz/obchodni-podminky/
7.3. Kupující však není oprávněn dle odst. 7.1 tohoto článku OP odstoupit od kupní smlouvy, jejímž
předmětem je:
a) zboží, které bylo vyrobeno, upraveno nebo přizpůsobeno dle pokynů/přání kupujícího,
b) zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, jež bylo po dodání nevratně smíseno
s jiným zbožím,
c) zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na vůli
prodávajícího, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy,
d) předmětem je dodávka zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo
z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil.
7.4. Kupující je pak povinen zboží zaslat prodávajícímu zpět nejpozději ve lhůtě 14 dnů od
odstoupení od kupní smlouvy, a to na vlastní náklady, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží
sám vyzvedne. Zboží lze prodávajícímu zaslat nazpět na prodejnu, tj. na adresu: Náchodská
644/128, Horní Počernice, 193 00 Praha 9, nebo je na uvedené adrese předat osobně (v čase
Po-Čt : 8:20 - 12:00 / 12:30 - 16:00 hod, Pátek : 8:20 - 14:00 hod). Lhůta je zachována, pokud
spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
7.5. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy nebo její části, pokud:
a) prodávající je v prodlení s dodáním zboží, a to i navzdory písemné výzvě kupujícího
po dobu delší než 5 kalendářních dní ode dne doručení výzvy prodávajícímu, takovou
výzvu je kupující oprávněn učinit též elektronickou formou na e-mailovou adresu
prodávajícího k tomu určenou: nilfiskprodej@gmail.com
b) prodávající sdělí kupujícímu, že není schopen objednané zboží kupujícímu dodat.
7.6. Kupující je povinen zboží vrátit prodávajícímu kompletní, vyčištěné a včetně veškerého
příslušenství.
7.7. Kupujícímu bude v případě odstoupení dle odst. 7.1 tohoto článku OP vrácena uhrazená kupní
cena zboží včetně nákladů na dopravu zboží kupujícímu ve výši, která odpovídá nejlevnějšímu
dostupnému způsobu dopravy, a to stejným způsobem jakým byly peníze přijaty, a to
nejpozději do 30 dní od odstoupení od kupní smlouvy, tímto ujednáním však není dotčen odst.
7.9 a odst. 7.10 tohoto článku OP.
7.8. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy nebo její části, pokud:
a) kupující neuhradil řádně a včas kupní cenu zboží,
b) kupující odmítl převzít zboží,
c) u zboží na webové stránce se zobrazuje zjevná chyba, tj. zejména zjevně mylná kupní cena
nebo sleva z kupní ceny (tj. kupní cena nebo sleva zjevně jiná, než je kupní cena nebo
sleva pro tento typ/druh zboží obvyklá), nebo
d) zboží má výpadek v dodávce nebo je jinak nedostupné po dobu delší než 24 dní,
e) má důvodné pochybnosti o správnosti údajů uvedených v objednávce kupujícího, jež
mohou mít vliv na splnění kupní smlouvy.
Zjevnou chybou je zejména mylné uvedení kupní ceny bez jedné a více cifer (tj. například
uvedení trojciferného čísla namísto čtyřciferného čísla), zjevná chyba v psaní, zjevná chyba
v obraze, zjevně nízká kupní cena zboží bez specifického označení nasvědčujícího platnosti
kupní ceny jako například „akce“, „výprodej“ apod., (tj. typicky cena o polovinu a více nižší,
než je pro daný druh a typ zboží obvyklé).
V případě, že kupující zaplatil část kupní ceny nebo celou kupní cenu, vrátí prodávající
kupujícímu odpovídající částku zpět bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dnů ode dne
odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým byla kupní cena uhrazena,
nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
7.9. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající
obdrží zboží.
7.10. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží, za kterou odpovídá kupující (zejména, pokud
k tomuto došlo v důsledku nakládání se zbožím způsobem odlišným od způsobu, který je nutný
k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží), je prodávající oprávněn
jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
7.11. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím
a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy
kupujícím dle ust. § 1829 odst. 1 OZ, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku
účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
7.12. Zboží a dary, které kupující vrací je povinen řádně a s dostatečnou péčí zabalit proti poškození
při přepravě a nakládáním s těmito věcmi.
7.13. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující
zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří dnů od doručení
odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle
předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím.
8. Další práva a povinnosti
8.1. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět úplně, správně a pravdivě a že
je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně v takovýchto svých
osobních údajích.
8.2. Kupující je povinen se před použitím zboží seznámit s doklady přiloženými k tomuto zboží,
zejména s návodem k použití. Vada zboží vzniklá porušením této povinnosti kupujícího
nezakládá odpovědnost prodávajícího z takto způsobené vady a kupující nemá žádné nároky
z takové vady vyplývající.
9. Doručování
9.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího, uvede-li tuto kupující
při objednání zboží.
9.2. Prodávající je oprávněn na základě uzavření kupní smlouvy s kupujícím zasílat kupujícímu
obchodní sdělení týkající se obchodní činnosti prodávajícího, poskytne-li k tomu kupující
výslovný souhlas, a to ať již osobně na prodejně prodávajícího nebo elektronickou formou
prostřednictvím webových stránek prodávajícího.
9.3. Kontaktní údaje prodávajícího:
• adresa sídla a prodejny: Náchodská 644/128, Horní Počernice, 193 00 Praha 9
• adresa elektronické pošty (e-mail): nilfiskprodej@gmail.com
• telefon: +420 608707045 , +420 224321300
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Přílohu obchodních podmínek a jejich nedílnou součást tvoří Podmínky ochrany osobních
údajů, tyto jsou dostupné také zde: https://www.nilfisk-eshop.cz/podminky-ochrany
osobnich-udaju/
10.2. Kontrolu v oblasti platného a účinného oprávnění k podnikání provádí v rámci své působnosti
příslušný živnostenský úřad. Dodržování pravidel ochrany osobních údajů dozoruje Úřad pro
ochranu osobních údajů. Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a některých ustanovení na
ochranu spotřebitele dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
předpisů, provádí ve vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce.
10.3. Se svými stížnostmi se kupující mohou obracet na prodávajícího prostřednictvím e-mailu:
nilfiskprodej@gmail.com nebo osobně na prodejně prodávajícího. Nevyřeší-li kupující a
prodávající svůj spor touto cestou, pak lze využít řešení dle odst. 10.4. tohoto článku OP.
10.4. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z uzavřené kupní smlouvy zajišťuje Česká
obchodní inspekce, IČ: 00020869, adresa ústředí Gorazdova 1969/24, Nové Město (Praha 2),
120 00 Praha, web: http://www.coi.cz, e-mail: podatelna@coi.cz či lze využít online platformu
pro řešení sporů nacházející se na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů řeší část třetí (§ 20d–20m) a čtvrtá (§ 20n
20y) ZoOS, jež stanoví odpovědné subjekty pro mimosoudní řešení sporů, lhůty pro podání
žádosti o řešení takových sporů, podmínky pomoci v případě přeshraničních sporů, pravidla
řešení těchto sporů, jakož i podmínky ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.
Dále lze využít služeb Evropského spotřebitelského centra ČR provozujícího webovou
stránku http://www.evropskyspotrebitel.cz, jenž poskytuje informace o právech spotřebitelů na
společném evropském trhu a bezplatně pomáhá a radí spotřebitelům v jejich sporech s
podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska a Islandu, působí při České obchodní inspekci,
přičemž je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.
524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení
(ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10.5. Ustanovení obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, s tímto kupující
souhlasí. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za dobu účinnosti
znění obchodních podmínek před změnou. Pro práva a povinnosti smluvních stran platí znění
obchodních podmínek účinné ke dni uzavření kupní smlouvy. Změna obchodních podmínek
týkající se práv a povinností kupujícího, např. v případě sjednaných opětovných plnění, se
kupujícímu v dostatečném časovém předstihu, tj. alespoň 30 dní, před nabytím jejich účinnosti
oznámí, a to primárně elektronickou formou na e-mailovou adresu kupujícího, přičemž
kupující je oprávněn tuto změnu odmítnout a závazek z kupní smlouvy z důvodu této změny
vypovědět ve výpovědní době 30 dní.
10.6. Obsahuje-li smluvní vztah stran mezinárodní / přeshraniční prvek, pak se smluvní strany
dohodly tak, že vztah založený kupní smlouvou, jakož i vztahy mezi nimi s touto smlouvou
související a na tuto navazující se řídí českým právem. Touto volbou práva v souladu s čl. 3
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008, ze dne 17. června 2008, o právu
rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen “Nařízení Řím I”) však nesmí být kupující
spotřebitel touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země
jeho obvyklého bydliště podle čl. 6 odst 2 Nařízení Řím I.
10.7. V případě, že by některé ustanovení těchto podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné
nebo neúčinné, nezpůsobuje neplatnost nebo neúčinnost ostatních ustanovení těchto
podmínek, v takovém případě se použije ustanovení, které co nejblíže odpovídá smyslu a
účelu takového neplatného nebo neúčinného ustanovení.
10.8. Tyto obchodní podmínky se uplatní také při prodeji zboží v prodejně prodávajícího,
nevylučuje-li to povaha konkrétního ujednání nebo není-li výslovně stanoveno jinak.
10.9. Kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že je s těmito obchodními podmínkami
a Podmínkami ochrany osobních údajů řádně seznámen, porozuměl jim a souhlasí s nimi.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne : 1.6.2024
2, OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO PODNIKATELE
(dále jen „obchodní podmínky“ nebo „OP“)
dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“)
obchodní společnosti: VAPKA PRAHA s.r.o.
IČ: 049 16 913
DIČ: CZ04916913
se sídlem Náchodská 644/128, Horní Počernice, 193 00 Praha 9
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 255671
(dále jen jako „prodávající“).
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky prodávajícího upravují v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou podnikatelem, tedy osobou, která nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání v souladu s ust. § 420 OZ (dále jako „kupující“), a to prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího nebo fyzicky na prodejně prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“). Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.nilfisk-eshop.cz/ (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností prodávající konstatuje, že tyto obchodní podmínky se nevztahují na právní vztahy uzavřené mezi prodávajícím a spotřebitelem, tj. osobou, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a tedy osobou, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Kupující je povinen seznámit se s obchodními podmínkami prodávajícího ještě před objednáním zboží.
1.2. Prodávající je podnikatelem, který prodává výrobky (dále jen „zboží“) prostřednictvím webového rozhraní obchodu umístěného na webové stránce a dále fyzicky na prodejně prodávajícího (viz odst. 1.3 těchto OP). Kupující je osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání v souladu s ust. § 420 OZ (dále také označován jako „podnikatel“). Prodávající a kupující -podnikatel dále společně jako „smluvní strany“ a jednotlivě každý také jako „smluvní strana“.
1.3. Prodejnou prodávajícího je myšlena provozovna prodávajícího na adrese: Náchodská č.p. 644/128, 193 00 Praha.
1.4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat mezi smluvními stranami v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V rozsahu neupraveném kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami se práva a povinnosti smluvních stran řídí občanským zákoníkem.
2. Kupní smlouva
2.1. Veškerá prezentace zboží umístěná na webové stránce je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Obdobně platí toto ujednání pro prezentaci zboží na prodejně prodávajícího.
2.2. U zboží vystaveného na webové stránce je uvedena prodávajícímu k danému okamžiku prezentace známá dostupnost zboží, to znamená, zda je skladem / momentálně nedostupné / vyprodáno / nedostupné pro absenci výroby / jiné. Prodávající je oprávněn kdykoliv, a to i po učinění objednávky ze strany kupujícího, informaci o dostupnosti zboží změnit, a to bez jakýchkoliv nároků vyplývajících z tohoto jednání prodávajícího kupujícímu.
2.3. Pro online objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména tyto informace:
a) uvedení objednávaného zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
b) kupní cenu zboží bez DPH a včetně DPH,
c) způsob úhrady kupní ceny zboží,
d) způsob doručení / dodání zboží a související doručovací informace,
e) náklady spojené s doručením / dodáním zboží,
(dále také jen „objednávka“). Pro učinění objednávky je nutné, aby byly informace minimálně ve výše uvedeném rozsahu kupujícím vyplněny, jde-li o jím poskytované informace či odsouhlaseny, jde-li o informace předkládané prodávajícím. Před odesláním objednávky je kupující oprávněn zadané informace měnit. Objednávka je návrhem na uzavření kupní smlouvy.
2.4. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Odesláním objednávky kupující akceptuje tyto obchodní podmínky prodávajícího a dále výši ceny za objednané zboží včetně případných nákladů na expedici a dodání zboží platných v době učinění a odeslání objednávky, kdy současně potvrzuje, že si je těchto vědom a porozuměl jim. Prodávající po obdržení (doručení) objednávky toto obdržení objednávky kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
2.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na expedici a dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.6. Smluvní vztah (kupní smlouva) při uskutečnění online objednávky zboží mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího
2.7. Prodávající může kupujícímu spolu s kupní smlouvou nabídnout uzavření darovací smlouvy na vybrané zboží nebo služby. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními o darovací smlouvě dle ust. § 2055 a násl. OZ s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím či prodávajícím, je kupující povinen poskytnuté dary vrátit společně se zakoupeným zbožím prodávajícímu.
2.8. Kupní smlouvou uzavřenou na základě těchto obchodních podmínek se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem kupní smlouvy, a umožní mu nabýt vlastnické právo ke zboží, a kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu (dále jen „kupní cena“).
2.9. Jakékoliv náklady vzniklé kupujícímu v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí kupující v plné výši sám.
3. Kupní cena a platební podmínky
3.1. Kupní cena zboží je uvedena u příslušného zboží, a to jednak jako částka včetně daní a poplatků a jednak jako částka bez daní a poplatků. Není-li možné uvést konkrétní kupní cenu zboží, pak je uveden alespoň způsob jejího určení.
3.2. Kupní cenu zboží a případné náklady spojené s expedicí a dodáním zboží dle kupní smlouvy uhradí kupující prodávajícímu některým z následujících způsobů:
- v hotovosti nebo platební kartou na prodejně prodávajícího,
- dobírkou v místě určeném kupujícím v objednávce,
- bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího uvedený v akceptaci objednávky ze strany prodávajícího (dále jen „účet prodávajícího“),
- poukázkou nebo-li voucherem (za podmínek blíže specifikovaných v odst. 3.11. těchto OP).
3.3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s expedicí (tj. zejména balením) a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s expedicí a dodáním zboží.
3.4. V případě platby v hotovosti nebo platební kartou na prodejně prodávajícího či na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby (třetí odrážka bodu 3.2 těchto OP) je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy. Kupní cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.5. Kupující uvede v případě bezhotovostní úhrady kupní ceny zboží předem při platbě prodávajícím vygenerovaný variabilní symbol platby.
3.6. Prodávající je kdykoliv oprávněn požadovat po kupujícím uhrazení celé kupní ceny před odesláním zboží kupujícímu. Ust. § 2119 odst. 1 OZ se v tomto smluvním vztahu nepoužije.
3.7. Poskytl-li prodávající kupujícímu slevu z kupní ceny zboží, je prodávající oprávněn kdykoliv až do uhrazení kupní ceny zboží tuto poskytnutou slevu z kupní ceny odvolat, a požadovat tak úhradu celé kupní ceny bez zohlednění jakýchkoliv slev. Sleva z kupní ceny je tak platná pouze do odvolání. Případné slevy z kupní ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
3.8. Prodávající se zavazuje vystavit kupujícímu daňový doklad – fakturu v souladu s příslušnými právními předpisy, a to zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, ve lhůtě do 15 dnů od data zdanitelného plnění. Prodávající v případě nákupu zboží online na webové stránce zašle daňový doklad kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, s čímž kupující souhlasí. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
3.9. V případě, že kupující zvolí kombinaci osobního vyzvednutí zboží v prodejně prodávajícího a úhrady kupní ceny předem, je prodávající při převzetí zboží kupujícím oprávněn ověřit totožnost kupujícího.
3.10. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny zboží.
3.11. Kupní cenu zboží lze uhradit poukázkou prodávajícího v hmotné či elektronické podobě, jíž je možné zakoupit na webové stránce prodávajícího či na prodejně prodávajícího. Poukázka má hodnotu a dobu platnosti na ní uvedenou. Pro uplatnění poukázky a použití této k platbě zboží kupující při nákupu online zadá slevový kód uvedený na poukázce v nákupním košíku nebo při nákupu v kamenné prodejně tuto předloží při platbě zboží na pokladně. Hodnota uvedená na poukázce bude odečtena z kupní ceny kupovaného zboží na webové stránce prodávajícího nebo na prodejně prodávajícího. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností prodávající uvádí, že poukaz není směnitelný za peníze, poukaz nelze rozměnit, hodnotu poukazu je možné vyčerpat pouze jednorázově – jednorázovým nákupem. Je-li uplatněn k platbě kupní ceny zboží poukaz, pak v případě nutnosti vrátit jakoukoliv část či celou kupní cenu (zejména z důvodu odstoupení od kupní smlouvy či z titulu nároku na slevu z kupní ceny) je prodávající oprávněn vystavit kupujícímu na takovou částku nový poukaz. Prodávající je oprávněn určit, že poukaz lze použít (a tedy s tímto uhradit kupní cenu) jen na některé konkrétní zboží či je naopak oprávněn určit, že poukaz nelze použít na nákup některého zboží (určeného jakýmkoliv způsobem – konkrétní zboží, druh zboží, typ zboží apod.), stejně tak je prodávající oprávněn určit, že poukaz lze použít od konkrétní minimálně stanovené částky kupní ceny. Nestanoví-li prodávající jinak, nelze kombinovat vícero poukazů dohromady. Poukaz nelze použít opakovaně. Zakoupením poukazu souhlasí kupující s podmínkami pro uplatnění poukazu a s těmito obchodními podmínkami jako celkem.
4. Dodání zboží
4.1. Prodávající zboží dle kupní smlouvy dodává kupujícímu sám nebo prostřednictvím jiných osob.
4.2. Není-li ujednán jiný čas plnění, prodávající odevzdá / dodá zboží kupujícímu bez zbytečného odkladu po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů. Nepřevezme-li kupující věc v čase ujednaném nebo uvedeném v tomto článku OP, nejpozději však do sedmi dní ode dne zaslání informace kupujícímu, že zboží je připraveno k převzetí kupujícím, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění v obvyklé výši. Dodací lhůta začíná u zboží, které kupující hradí při převzetí, běžet dnem platného uzavření kupní smlouvy a v případě zboží, jehož kupní cena byla uhrazena předem, začíná dodací lhůta běžet od úplného zaplacení kupní ceny, tj. od připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující věc v ujednaném čase, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.
4.4. Má-li prodávající zboží odeslat, odevzdá zboží kupujícímu předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího. Při odeslání nastanou účinky odevzdání zboží kupujícímu jejím předáním dopravci, označí-li prodávající zboží zjevně a dostatečně jako zásilku pro kupujícího. Neoznačí-li prodávající zboží, nastanou účinky odevzdání, oznámí-li prodávající kupujícímu bez zbytečného odkladu, že mu zboží odeslal, a určí-li ji dostatečně v oznámení. Bez tohoto oznámení je zboží kupujícímu odevzdána, až předá-li mu ji dopravce. Předáním zboží prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího.
4.5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. V případě, že kupující poruší svou povinnost převzít doručovanou zásilku, jejíž kupní cena ke dni doručení nebyla uhrazena, je povinen uhradit prodávajícímu vzniklou škodu, to jsou zejména náklady na přepravu zboží a doběrečné, jež prodávající uhradil přepravci.
4.6. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit a prokázat přepravci. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená.
4.7. Dodá-li prodávající větší množství zboží, než bylo ujednáno, kupní smlouva se na přebytečné množství nevztahuje a toto je kupující povinen bez zbytečného odkladu prodávajícímu vrátit, přičemž náklady na odeslání přebytečného množství nazpět prodávajícímu nese prodávající.
4.8. Vyplývá-li ze smlouvy nebo z povahy předmětu koupě, že množství je určeno jen přibližně, určí přesné množství prodávající. Má se za to, že odchylka nesmí přesáhnout deset procent množství určeného ve smlouvě.
4.9. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
5. Práva z vadného plnění
5.1. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc (zboží) při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
5.2. Prodávající přijímá reklamace a) osobně a písemně na prodejně prodávajícího nebo b) písemně prostřednictvím elektronické adresy nilfiskprodej@gmail.com nebo c) prostřednictvím třetí osoby – servisu 1. VAPKA s.r.o., IČ: 28602170, na adrese: Rolnická 74, Opava, Kateřinky, PSČ 747 05 (prodejna tel.: + 420 553 611 313, + 420 606 707 042, e-mail: opava@vapka.cz; servis tel.: + 420 553 611 313, + 420 606 357 045, e-mail: servis@vapka.cz), nebo d) výhradně v případě mycích strojů a vysavačů prostřednictvím třetí osoby – Nilfisk, Dřevčice 220, Praha – východ, PSČ 250 01 a pouze po předchozí domluvě (tel.: + 420 608 707 045, + 420 224 321 300), [třetí osoby uvedené pod písm. c) a d) dále také jen jako „servis“], s tím, že předmětné zboží je kupující povinen prodávajícímu bez zbytečného odkladu od uplatnění reklamace doručit. Kupující je povinen prodávajícímu vadu náležitě popsat a sdělit prodávajícímu své kontaktní údaje, tj. jméno a příjmení, adresa, telefon, ideálně také elektronická adresa. Kupující dále přiloží doklad o koupi reklamovaného zboží. Uplatnění reklamace u servisu výrazně urychluje a zefektivňuje proces vyřízení reklamace.
5.3. Kupující předá prodávajícímu výrobek k reklamaci kompletní, vyčištěný a včetně veškerého příslušenství.
5.4. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil, zejména nesprávným, neodborným nebo nešetrným užíváním, tj. zejména užíváním v rozporu s návodem k použití, užíváním v nevhodných podmínkách (zejména neodpovídající teplota, prašnost, vlhkost, chemické či mechanické vlivy) či užíváním k jinému účelu než ke kterému je zboží určeno a není-li určen účel pak k účelu obvyklému, nesprávným sestavením / montáží, přetížením zboží, zanedbáním péče (údržby) o zboží, nebo pokud o vadě věděl již při přechodu nebezpečí škody na zboží. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Prodávající též neodpovídá za vady vzniklé zásahem okolnosti vyšší moci.
5.5. Vyskytne-li se u zboží vada, má se za to, že kupní smlouva byla porušena nepodstatným způsobem.
5.6. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu po té, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, v opačném případě pozbývá práv z vadného plnění.
5.7. Zjistí-li kupující vadu zboží, za kterou odpovídá prodávající, může požadovat její odstranění. Prodávající v takovém případě podle své volby vadu odstraní dodáním nového zboží bez vady nebo opravou zboží.
5.8. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, v takovém případě poskytne prodávající kupujícímu slevu z kupní ceny zboží nebo je oprávněn od smlouvy odstoupit.
5.9. Ustanovení § 2108 OZ se mezi smluvními stranami neuplatní, a kupující je tak povinen uhradit celou kupní cenu zboží i v případě uplatnění práv z vadného plnění ve vztahu k předmětnému zboží.
5.10. Prodávající vyřídí reklamaci (uplatnění práv z vadného plnění) kupujícího a odstraní vadu nebo poskytne slevu z kupní ceny nebo odstoupí od kupní smlouvy, shledá-li reklamaci oprávněnou, v přiměřené době po jejím uplatnění, přičemž tato lhůta nikdy nebude kratší než 60 dní. Po vyřízení reklamace bude kupující telefonicky nebo písemně informován (též možno elektronickou formou) a bude s ním dohodnut způsob předání zboží (přepravní služba, osobní odběr). V případě neoprávněné reklamace bude kupující telefonicky nebo písemně kontaktován a bude mu navrhnut další postup řešení vzniklé situace (placená oprava, vrácení zboží bez opravy, ekologická likvidace zařízení apod.).
5.11. Odpovědnost prodávajícího za vadu zboží sjednaného s nižší kupní cenou se nevztahuje na vadu zboží, z důvodu které byla nižší cena ujednána a dále na vadu zboží, má-li tato charakter opotřebení způsobeného obvyklým užíváním zboží.
5.12. Kupující nemá nárok na úhradu nákladů vynaložených na/při reklamaci zboží. Toto ustanovení se použije obdobně i v případě odstoupení od kupní smlouvy, tj. vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy i v tomto případě tak kupující nemá nárok na úhradu nákladů vynaložených a spojených s vrácením věci prodávajícímu.
5.13. Smluvní strany se mohou dohodnout na odstranění vady zboží opravou zboží u kupujícího, kdy však náklady vynaložené na dopravu servisního technika do místa kupujícího nese v plné výši kupující.
5.14. Prodávající je oprávněn nabízet a prodávat také zboží, které není zcela nové, tj. zboží: zánovní – tj. zboží téměř nové, jedná se o zboží prodané, zpravidla vyjmuté z originálního obalu a krátkodobě používané a vrácené zpět prodávajícímu, např. zboží vrácené ve lhůtě pro odstoupení od kupní smlouvy nebo i po této lhůtě, zboží může nést znaky běžného opotřebení, dále zboží rozbalené - tj. zboží nabízené, vyjmuté z originálního obalu a případně též otestované (např. zboží vystavené na prodejně, předvedené zákazníkovi) či zboží použité – tj. zboží prodané, vyjmuté z originálního obalu a používané a vrácené zpět prodávajícímu.
6. Jakost a záruka za jakost
6.1. Vyplývá-li to z prohlášení uvedeného v záručním listě přiloženém ke zboží, z dokladu vystaveného ke zboží, z prohlášení uvedeného na obalu zboží nebo v reklamě na předmětné zboží dostupné nejpozději k okamžiku uzavření kupní smlouvy, pak je kupujícímu poskytnuta záruka za jakost zboží, tj. garance, že si věc po určitou, stanovenou dobu zachová svoji použitelnost nebo obvyklé vlastnosti, a to o délce uvedené v takovém prohlášení.
6.2. V případě že je ke zboží přiložen záruční list výrobce nebo dovozce, potom je kupující oprávněn uplatnit reklamaci také u třetí strany uvedené v záručním listu (výrobce, dovozce nebo u servisu). S ohledem na skutečnost, že jsou takto uplatněná práva ze strany kupujícího (reklamace kupujícího) zasílány k posouzení jejich oprávněnosti uvedeným třetím osobám, je kupujícímu doporučeno za účelem rychlejšího vyřízení reklamace uplatnit nároky ze záruky postupem specifikovaným v záručním listě. V případě uplatnění práv dle záručního listu u třetí osoby, bude reklamace postupovat a bude vyřízena v souladu s reklamačním řádem této třetí osoby, a tento má tedy přednost před podmínkami reklamace prodávajícího.
6.3. Záruka za jakost se vztahuje na závady způsobené chybou výroby, konstrukce či vadou materiálu. Jakékoli vady či nedostatky na zboží musí být po jejich zjištění bez zbytečného odkladu kupujícím písemně či osobně oznámeny u prodávajícího nebo u třetích osob, jak je uvedeno výše, v opačném případě zaniká nárok ze záruky. Prodávající neodpovídá zejména za vady zboží vzniklé z důvodů na straně kupujícího, přičemž se přiměřeně použije odst. 5.4 těchto OP, dále prodávající neodpovídá za vady vzniklé zásahem okolnosti vyšší moci či za obvyklé opotřebení zboží.
6.4. Kupující je povinen při reklamaci zboží prodávajícímu předat nejen vadné zboží, jeho část či součástku a příslušenství, ale také originální vyhotovení řádně vyplněného záručního listu vystaveného ke zboží spolu s dokladem o koupi zboží s uvedením místa a data koupě.
6.5. Kupující předá prodávajícímu výrobek k reklamaci kompletní, vyčištěný a včetně veškerého příslušenství.
6.6. V ostatním se pro uplatnění nároků ze záruky použijí obdobně podmínky uvedené v čl. 5 těchto obchodních podmínek, zejména odst. 5.7., 5.8. a 5.10.
6.7. Na zboží dle čl. 5 odst. 5.14 obchodních podmínek není v žádném případě poskytována záruka za jakost.
7. Odstoupení od kupní smlouvy
7.1. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy nebo její části kdykoliv, pokud se:
a) již zboží nevyrábí,
b) již zboží nedodává,
c) výrazným způsobem změnila cena zboží u dodavatele zboží,
d) u zboží na webové stránce zobrazuje zjevná chyba, tj. zejména zjevně mylná kupní cena nebo sleva z kupní ceny (tj. kupní cena nebo sleva zjevně jiná, než je kupní cena nebo sleva pro tento typ/druh zboží obvyklá), nebo
e) zboží má výpadek v dodávce nebo je jinak nedostupné po dobu delší než 24 dní,
f) má důvodné pochybnosti o správnosti údajů uvedených v objednávce kupujícího, jež mohou mít vliv na splnění kupní smlouvy.
Zjevnou chybou je zejména mylné uvedení kupní ceny bez jedné a více cifer (tj. například uvedení trojciferného čísla namísto čtyřciferného čísla), zjevná chyba v psaní, zjevná chyba v obraze, zjevně nízká kupní cena zboží bez specifického označení nasvědčujícího platnosti kupní ceny jako například „akce“, „výprodej“ apod., (tj. typicky cena o polovinu a více nižší, než je pro daný druh a typ zboží obvyklé).
V případě, že kupující zaplatil část kupní ceny nebo celou kupní cenu, vrátí prodávající kupujícímu odpovídající částku zpět bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým byla kupní cena uhrazena, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
7.2. Prodávající je dále oprávněn do doby převzetí zboží kupujícím od kupní smlouvy odstoupit z jakéhokoliv důvodu.
7.3. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží.
7.4. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží, za kterou odpovídá kupující, je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
7.5. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kteroukoliv smluvní stranou, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
7.6. Zboží a dary, které kupující vrací je povinen řádně a s dostatečnou péčí zabalit proti poškození při přepravě a nakládáním s těmito věcmi. Za případnou škodu vzniklou při přepravě a nakládání se zbožím a dary odpovídá v tomto případě kupující.
7.7. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy nebo její části, pokud:
a) prodávající je v prodlení s dodáním zboží, a to i navzdory písemné výzvě kupujícího po dobu delší než 5 kalendářních dní ode dne doručení výzvy prodávajícímu, takovou výzvu je kupující oprávněn učinit též elektronickou formou na e-mailovou adresu prodávajícího k tomu určenou: nilfiskprodej@gmail.com
b) prodávající sdělí kupujícímu, že není schopen objednané zboží kupujícímu dodat.
Z jiného než výše uvedeného důvodu není kupující oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
7.8. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří dnů od doručení odstoupení od smlouvy příslušné smluvní straně, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím.
7.9. Kupující nemůže v žádném případě odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je dodávka zboží vyrobeného, upraveného nebo přizpůsobeného podle požadavků kupujícího a dále, jejímž předmětem je dodávka zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil.
8. Další práva a povinnosti
8.1. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět úplně, správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně v takovýchto svých osobních údajích.
8.2. Kupující je povinen se před použitím zboží seznámit s doklady přiloženými k tomuto zboží, zejména s návodem k použití. Vada zboží vzniklá porušením této povinnosti kupujícího nezakládá odpovědnost prodávajícího z takto způsobené vady a kupující nemá žádné nároky z takové vady vyplývající. V případě, že kupující návod k použití neobdrží spolu se zbožím, bude mu tento na vyžádání u prodávajícího zaslán na elektronickou adresu kupujícího či jiným způsobem dohodnou-li se tak smluvní strany.
8.3. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 1765 odst. 2 OZ.
9. Doručování
9.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
9.2. Prodávající je oprávněn na základě uzavření kupní smlouvy s kupujícím zasílat kupujícímu obchodní sdělení týkající se obchodní činnosti prodávajícího, poskytne-li k tomu kupující výslovný souhlas, a to ať již osobně na prodejně prodávajícího nebo elektronickou formou prostřednictvím webových stránek prodávajícího.
9.3. Kontaktní údaje prodávajícího:
- adresa sídla a prodejny: Náchodská 644/128, Horní Počernice, 193 00 Praha 9
- adresa elektronické pošty: nilfiskprodej@gmail.com
- telefon: +420 224321300
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Přílohu obchodních podmínek a jejich nedílnou součást tvoří Podmínky ochrany osobních údajů, tyto jsou dostupné také zde:https://www.nilfisk-eshop.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
10.2. Ustanovení obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, s tímto kupující souhlasí. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za dobu účinnosti znění obchodních podmínek před změnou. Pro práva a povinnosti smluvních stran platí znění obchodních podmínek účinné ke dni uzavření kupní smlouvy. Smluvní strany si tak tímto pro svůj smluvní vztah sjednaly práva odlišná od ustanovení § 1752 OZ.
10.3. Smluvní strany se dohodly na vyloučení aplikace ust. § 1977 a ust. § 1978 OZ pro tento smluvní vztah. Pro úpravu vztahů mezi prodávajícím a kupujícím (podnikatelem) se dále nepoužijí ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem.
10.4. Obsahuje-li smluvní vztah stran mezinárodní / přeshraniční prvek, pak se smluvní strany dohodly tak, že vztah založený kupní smlouvou, jakož i vztahy mezi nimi s touto smlouvou související a na tuto navazující se řídí českým právem.
10.5. Smluvní strany se dále dohodly tak, že veškeré spory vzniklé z kupní smlouvy uzavřené mezi nimi či v souvislosti s ní budou svěřeny do pravomoci a rozhodovány u Obvodního soudu pro Prahu 9 jako soudu příslušného a bude-li dána věcná příslušnost krajského soudu pak u Městského soudu v Praze.
10.6. V případě, že by některé ustanovení těchto podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje neplatnost nebo neúčinnost ostatních ustanovení těchto podmínek, v takovém případě se použije ustanovení, které co nejblíže odpovídá smyslu a účelu takového neplatného nebo neúčinného ustanovení.
10.7. Tyto obchodní podmínky se uplatní také při prodeji zboží v prodejně prodávajícího, nevylučuje-li to povaha konkrétního ujednání nebo není-li výslovně stanoveno jinak.
10.8. Kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že je s těmito obchodními podmínkami a Podmínkami ochrany osobních údajů řádně seznámen, porozuměl jim a souhlasí s nimi.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 5.3.2024